Horeca-actie

Bij Bite Back geloven we dat de toegankelijk van plantaardige alternatieven een erg belangrijk onderdeel is voor mensen die de overstap naar een veganistische levensstijl willen maken. Daarom hebben we de Horeca-actie in het leven geroepen. Deze campagne bestaat uit twee onderdelen waarmee we de toegankelijkheid willen vergroten. Hoe we dat precies doen? Dat kun je hieronder vinden:

Geen plantaardige melk?
Helaas zijn er nog steeds horecagelegenheden die geen plantaardige melk aanbieden. Dat terwijl er steeds meer vraag naar komt. Met deze locaties nemen we contact op en proberen we het gesprek aan te gaan. Daarin geven we dan uitleg over de melkveehouderij en de voordelen van het aanbieden van plantaardige opties. Zo hopen we ervoor te zorgen dat laatstgenoemde steeds toegankelijker gaat worden en aan populariteit toeneemt.

Meerprijs plantaardige melk?
Er zijn ook tal van horecagelegen die gelukkig wel al plantaardige opties aanbieden, maar daar wel nog een meerprijs voor rekenen. Dat vinden we jammer! Het drinken van een alternatief dat dier- én milieuvriendelijker is zou juist moeten worden toegejuicht en vol in de promotie moeten staan. Daarom nemen we ook met deze locaties contact op en hopen we ze, wederom gewapend met informatie over de melkveehouderij en de impact daarvan op dier en milieu, ertoe te bewegen de meerprijs te schrappen.

Succes!
Deze campagne heeft succes. Zo stopte onlangs de OBA nog, na contact met Bite Back, met het rekenen van een meerprijs in alle 28 locaties. Een beslissing die we natuurlijk toejuichen!