Various Dutch companies, such as NS (Dutch Railways), media company DPG Media and supermarket JUMBO, stopped selling discount tickets for the dolphinarium after having been contacted by Bite Back
Complaints from Bite Back to the Reclame Code Commissie (Dutch regulatory body for fair advertisements) about Dolfinarium's website texts and advertising were determined to be valid, and the Dolfinarium had to change it's website.
An enforcement request by Bite Back attracted widespread media attention and led the the RVO (Government Regulartory Agency for Dutch Enterprises) to summon the Dolfinarium to make changes in 20 areas. A substantive legal procedure on this matter is currently pending.
Since the start of our campaign, visitor numbers have dropped significantly. Bite Back regularly draws media attention to the Dolfinarium.
Actions such as a successful blockade of the Dolfinarium organized with other organizations generated a lot of national and international media attention
Afgelopen jaar was een jaar van succes: meer dan 100 nieuwsartikelen verschenen er over onze acties, we kregen voor elkaar dat leeuw Mannie naar Zuid-Afrika mocht verhuizen, tal van bedrijven verbraken de samenwerking met het Dolfinarium en verschillende eetgelegenheden pasten hun menu aan met plantaardige melk zonder toeslag. We kwamen op voor de vissen, de dieren in de ei-industrie, wilde dieren en zo verder.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.