Advocaat van de zuivel

Aan wie mogen we dit jaar de allereerste ‘Advocaat van de Zuivel’ prijs gaan uitreiken?

Elke dag worden er in Nederland zowel koeien, schapen als geiten kunstmatig geïnsemineerd, worden de moeders vrijwel direct na de geboorte van de kalfjes gescheiden, is de kans op ziekten erg groot en worden de meeste dieren op veel te jonge leeftijd gedood in slachthuizen. Helaas zijn er vandaag de dag nog veel mensen en organisaties die meewerken aan de misstanden in de duivelse zuivelindustrie. Ze lopen voorop om de zuivelindustrie te verdedigen, meer diergebruik te bestempelen als innovatief of helpen de zuivelindustrie zich een groen imago aan te meten. In feite allen een advocaat van de zuivel(industrie). Er zijn daarom zes genomineerden voor deze prijs, die elk op hun eigen manier bijdragen aan het leed dat de zuivelindustrie veroorzaakt. Tot 24 mei 2022 kan er gestemd worden op de genomineerde die volgens jou de titel ‘Advocaat van de Zuivel’ verdient.

Aan wie mogen we dit jaar de tweede ‘Advocaat van de Zuivel’ prijs gaan uitreiken?

Elke dag worden er in Nederland zowel koeien, schapen als geiten kunstmatig geïnsemineerd, worden de moeders vrijwel direct na de geboorte van de kalfjes gescheiden, is de kans op ziekten erg groot en worden de meeste dieren op veel te jonge leeftijd gedood in slachthuizen. Helaas zijn er vandaag de dag nog veel mensen en organisaties die meewerken aan de misstanden in de duivelse zuivelindustrie. Ze lopen voorop om de zuivelindustrie te verdedigen, meer diergebruik te bestempelen als innovatief of helpen de zuivelindustrie een groen imago aan te meten. In feite allen een advocaat van de zuivel(industrie). Voor de campagne Uitgemolken van Bite Back zijn daarom vier organisaties of personen genomineerd voor deze prijs, die elk op hun eigen manier bijdragen aan het leed dat de zuivelindustrie veroorzaakt. Tot 30 mei 2023 kan er gestemd worden op de organisatie die volgens jou de titel ‘Advocaat van de Zuivel’ verdient.

Help ons verandering te maken voor de dieren!

Steeds meer restaurants, cafés en dergelijke kiezen ervoor om geen meerprijs meer te rekenen voor plantaardige melk. Dat is werkelijk fantastisch! Maar we zijn er nog lang niet. Daarom hebben we een meldpunt voor locaties waar die meerprijs er wel nog is, of waar er helemaal geen plantaardige melk op het menu staat. Vervolgens nemen wij contact met ze op.
Maar we zijn niet alleen, toch?
We kunnen verandering het snelste bereiken als we allemaal samenwerken.

Daarom willen we je oproepen om zelf ook een e-mail te sturen wanneer je ziet dat een locatie geen plantaardige melk verkoopt of hier een meerprijs voor doet rekenen. Hiervoor kun je zelf een e-mail typen of ons onderstaande voorbeeld gebruiken.

Laat je het ons weten als je een reactie hebt gekregen? We zijn reuze benieuwd! 
Beste horecaondernemer,

Onlangs viel me tijdens mijn bezoek aan uw zaak op dat er geen plantaardig alternatief voor koemelk beschikbaar was. In een tijd waarin steeds meer mensen bewust kiezen voor plantaardige opties – omwille van hun gezondheid, het milieu en dierenwelzijn – kan dit een gemiste kans zijn.

Ik weet dat u als ondernemer oog heeft voor de wensen van uw klanten en uw maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daarom denk ik dat het aanbieden van plantaardige melk een mooie aanvulling kan zijn op uw assortiment, passend bij de groeiende vraag naar duurzame en diervriendelijke keuzes.

Plantaardige melk: diervriendelijker
In de melkveehouderij ervaren koeien vaak gezondheidsproblemen door overproductie en worden kalveren snel van hun moeder gescheiden. Door plantaardige melk aan te bieden, draagt u bij aan het verminderen van dit dierenleed.

Plantaardige melk: beter voor het milieu
De productie van koemelk heeft een grotere impact op het milieu dan plantaardige alternatieven zoals sojamelk. Zo bespaart u niet alleen op broeikasgassen, maar ook op waterverbruik.

Plantaardige melk: gezonder en toegankelijker
Zuivel bevat veel verzadigde vetten en lactose, waar veel mensen last van hebben. Plantaardige melk is lichter verteerbaar en sluit aan bij de behoefte van een groeiende groep consumenten die gezondheid en toegankelijkheid belangrijk vindt.

Door plantaardige melk aan uw aanbod toe te voegen, speelt u in op een belangrijke trend en vergroot u de aantrekkingskracht van uw zaak. Er zijn voldoende betaalbare, kwalitatieve opties op de markt die aansluiten bij deze vraag.

Ik hoop dat u deze kans grijpt om uw klanten nog beter van dienst te zijn en tegelijkertijd bij te dragen aan een duurzamere en diervriendelijkere toekomst.

Met vriendelijke groet,

Accordion content goes here.
Accordion content goes here.
starcoffee-cupchevron-down
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram