Opnieuw motiverend protest bij het Dolfinarium!

Geplaatst op 19-08-2023

Vandaag stonden ongeveer 20 personen bij het Dolfinarium om de bezoekers te informeren over het lot van zeedieren in gevangenschap. Het was een zwaar beladen actie, omdat we natuurlijk net het nieuws hadden vernomen dat Lolita is gestorven, die na 50 jaar gevangenschap bijna weer haar vrijheid terug zou krijgen. Dat overlijden, hoe zwaar ook, motiveert ons alleen nog maar meer om door te gaan en een einde aan dit soort plekken te eisen!

We hebben vrij veel positieve gesprekken kunnen voeren met voorbijgangers en de flyers schoten er doorheen. Zoveel mensen namen een flyer aan, dat we uiteindelijk zelfs door onze Nederlandstalige flyers heen waren! We merken duidelijk dat zelfs bezoekers steeds kritischer kijken naar de situatie in het park: een mooie ontwikkeling.

Drie gezinnen die we spraken, die al snel weer naar buiten kwamen, gaven tevens aan wat we al wisten: het park ziet er echt niet meer uit. Tegenvallende financiële resultaten door dalende bezoekersaantallen zorgen ervoor dat vernieuwing al tijden niet echt meer mogelijk is. We vinden dan ook dat dit dé perfecte tijd is om het Dolfinarium als pretpark met dieren te sluiten.

Doe jij met ons mee?

Help ons de dieren helpen

Afgelopen jaar was een jaar van succes: meer dan 100 nieuwsartikelen verschenen er over onze acties, we kregen voor elkaar dat leeuw Mannie naar Zuid-Afrika mocht verhuizen, tal van bedrijven verbraken de samenwerking met het Dolfinarium en verschillende eetgelegenheden pasten hun menu aan met plantaardige melk zonder toeslag.
We kwamen op voor de vissen, de dieren in de ei-industrie, wilde dieren en zo verder.

Met jouw steun maken we 2025 nog succesvoller!