Verslag Empty The Tanks 2026

Geplaatst op 19-05-2026

Wat een prachtige dag om in Harderwijk te protesteren tegen het Dolfinarium.

Samen met een groep activisten marcheerden we, aangevoerd door trommels, door de straten van de stad. Leuzen als ‘Weg met het Dolfinarium’ en ‘Empty The Tanks’ galmden luid door Harderwijk.

Natuurlijk kregen we ook wat negatieve reacties, maar gelukkig zagen we onderweg veel geïnteresseerde mensen en steunbetuigingen in de vorm van duimpjes omhoog.

De mars eindigde bij de ingang van het Dolfinarium. Het laatste stuk liepen we stil, omdat de dieren in het Dolfinarium al jaar in, jaar uit te maken te krijgen met veel lawaai en we hun niet extra wilden belasten.

Help ons de dieren helpen

Afgelopen jaar was een jaar van succes: meer dan 100 nieuwsartikelen verschenen er over onze acties, we kregen voor elkaar dat leeuw Mannie naar Zuid-Afrika mocht verhuizen, tal van bedrijven verbraken de samenwerking met het Dolfinarium en verschillende eetgelegenheden pasten hun menu aan met plantaardige melk zonder toeslag.
We kwamen op voor de vissen, de dieren in de ei-industrie, wilde dieren en zo verder.

Met jouw steun maken we 2025 nog succesvoller!